Tuesday, April 13, 2010

Primavara Brasoveana II (2010)

Alt an, alta primavara, se cerea o prima tura cicloturistica asa ca am pastrat traditia inceputa anul trecut cu o tura "clasica" pentu noi ... Primavara Brasoveana !





Am spus "o clasica" pentru ca am ales acelasi traseu ca si anul trecut si aceasi perioada. De data asta am fost antrenati de fete sa facem tura deci a trebuit sa revizuim putin timpii si traseul dar cu toate ca astea am ajuns extrem de bine la destinatie, fetele avand un comportament exemplar desi a fost prima lor tura mai lunga...
Pentru a castiga ceva timp am hotarat sa scurtam culoarul Cristian - Rasnov si am luat un tren din Brasov pana la Tohanul Vechi. Ploaia ne-a intampinat de la start si a trebuit sa fugim de ea pe coborarea spre Poiana Marului. Am facut pauze in exact acealeasi locuri ca si anul trecut si am inceput sa am cele mai placute deja vu-uri ... dealurile si peisajele minunate de pe Poiana Marului, izvorul dinainte de Sinca Noua, grota si biserica rupeasca de la Sinca Veche, linistea si calmul din satele de sub munte - Sercaita, Bucium ...
Din Bucium am inceput off-roadul, mai aveam doar cativa km pana "acasa", urma sa trecem pe langa Poiana Narciselor pe un drum de tara care anul trecut era foarte ok. Acum era plin de noroaie si balti greu de ocolit si pe langa bike. Prima victima a fost Dana, pe care am zarit-o intinsa intr-o balta in spatele meu dar dupa o schimbare de echipament si un mic pansament la genunchi totul a fost trecut cu vederea. Dupa cam 45 de min de chin prin noroaie am ajuns in Toderita si de aici doar cativa km ne-au mai trebuit si am ajuns cu bine la Mandra ... la ciorba gustoasa si painea de casa a bunicii... Si am ajuns, oarecum cu bine ... Cristi a cazut in cap in Toderita si s-a lovit nitel la genunchi si rupt si maneta de la frana fata.

Cu RegioTrans-ul pana la Tohanul Vechi (trebuie sa laud regiotransul care este incomparabil cu CFR-ul cand vine vorba de biciclisti)





Poiana Marului


Sinca Noua



Centrul Sincai Vechi



Grota de la Sinca Veche



Geocache: Ka09-BV - Unexpected happiness


Nici pe drumurile astea judetene uitate de soferi nu ai voie sa te dai cu bita ... dar cui ii pasa ?

satul Sercaita

Rastele la tara

Dana si noroiul din balta de mai jos :)


Cata


Cristi



A doua zi desi vremea era aiurea si nori foarte ciudati se plimbau deasupra noastra am hotarat totusi sa incercam o tura. Am plecat pe DN1 spre Fagaras dar am evitat traficul greu pe o ruta ocolitoare, Satul Rausor si intrare in Fagaras prin combinatul Nitramonia. Am urmat un drum judetean spre munte, acelasi drum ca si anul trecut dar din Recea am mers spre stanga pe valea care adaposteste manastirea Berivoi. Vremea nu se stabiliza nici cum si cum am ajuns acolo a inceput sa picure usor, am aprins repede un foc si ne-am adapostit sub un brad. Soarele si ploaia usoara au alternat odata la 10 minute pe durata sederii noastra, dar ne-am bucurat de un gratar, o bere si micile reprize de soare.
Spre casa in schimb problema s-a ingrosat, aveam in fata 2 grupuri de nori care se scuturau din greu, cateva fulgere (primele auzite de mine in 2010) si ne-am adapostit intr-un hambar parasit in Recea. Dupa 10 minute parea ca fuge ploaia de noi si am plecat la vale dar ne-a prins din nou in urmatorul sat. Si tot asa pana acasa, o serpuiala printre nori cu pauze pe sub stresinile caselor si poduri. O ciorbita calda si un dus acasa si eram ca noi.
A 3-a zi desi vroiam sa incercam o intoarcere spre Brasov ne-am trezit ca ploua incontinuu de cateva ore bune asa ca am fost fortati sa ne incercam norocul cu cfr-ul pana acasa. Curios, sau ciudat, de data asta nasii au fost extrem de amabili: ne-au pus la dispozitie un compartiment unde sa inghesuim toate bike-urile si in urmatorul compartiment ne-a "cazat" pe noi mutand-o pe o batranica de acolo sub pretextul "ca-i mai cald spre capatul celalalt al vagonului". Mai rar dastea: 30 lei - 5 persoane si 5 bike-uri pana la Brasov.
A fost frumos ! ... si am avut noroc ca am fraierit ploaia si vineri si sambata. Sa ne vedem la anul la a 3-a editie a Primaverii Brasovene. Anul trecut a fost asa: click






Manastirea Berivoi


Slanina, nelipsita slanina ...



Ploaie la orizont !


Aurelia in prim plan prin Recea



Combinatul Nitramonia in plan indepartat

No comments:

Post a Comment

Blog Archive